Isteri 15 tahun dirogol bergilir

Tindakan seorang isteri berusia 15 tahun berani menumpang kereta lelaki tidak dikenali untuk pergi ke rumah rakannya setelah berselisih faham dengan suaminya mendorong dia dilarikan sekumpulan lelaki sebelum dirogol secara beramai-ramai di sebuah rumah kosong, dekat Felda Ketengah Jaya, di sini, malam kelmarin.

Menurut Ketua Polis Daerah Dungun, Supritendan Dahlan Mohd Noor, kejadian dipercayai berlaku antara jam 9 malam hingga 2 pagi ketika mangsa yang baru sahaja mendirikan rumah tangga dikatakan cuba melarikan diri dari rumah.

“Ketika sedang berjalan seorang diri di tepi jalan berhampiran Pejabat Pos Paka, wanita itu dihampiri sebuah kereta jenis Perodua Kancil dan di dalamnya terdapat beberapa orang lelaki tidak dikenali bertanyakan arah tujuan mangsa sebelum mempelawanya untuk ke bandar Dungun.

“Mangsa yang secara kebetulan ingin ke Dungun tanpa bercakap panjang terus menaiki kereta tersebut. Namun, mangsa tidak dibawa ke Dungun, sebaliknya kumpulan lelaki itu melencong ke arah lain menghala ke Felda Ketengah Jaya,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Menurut Dahlan, semasa berada di dalam kereta, mangsa diarahkan supaya menundukkan kepala dan sebaik sahaja sampai di lokasi tersebut, wanita itu kemudian dibawa masuk ke dalam sebuah rumah kosong sebelum kumpulan lelaki terbabit bertindak menanggalkan pakaian mangsa lalu merogolnya secara bergilir-gilir.

Sementara itu, mangsa yang ditemui Sinar Harian berkata, semasa kumpulan lelaki itumenanggalkan pakaiannya, dia cuba meronta-ronta untuk melepaskan diri namun dihalang oleh lelaki terbabit yang bertindak menekup mulut sebelum menamparnya.

“Saya tidak mampu berbuat apa-apa dan semasa salah seorang daripada mereka merogol saya, rakan-rakannya yang lain turut memegang tangan saya dan menutup mulut saya di samping mengugut akan mencederakan saya sekiranya saya menjerit meminta tolong,” ujarnya.

Menurut mangsa, setelah diperkosa, dia kemudian dibawa menaiki kereta oleh kumpulan lelaki terbabit sebelum dia ditinggalkan berhampiran sebuah stesen minyak di bandar ini.

“Tidak lama kemudian, saya bertemu dengan seorang lelaki tua dan selepas menceritakan kejadian sebenar yang menimpa saya, pak cik itu membawa saya pulang bermalam di rumahnya.

“Pada keesokan hari, saya menghubungi kakak ipar untuk memaklumkan kejadian tersebut dan selepas itu kami terus pergi membuat laporan di Balai Polis Paka kira-kira jam 11.00 pagi semalam,” ujarnya.

Berikutan laporan ter­sebut, polis terus melancarkan operasi memburu suspek yang disyaki dan hasilnya kira-kira jam 7.00 petang semalam, sepasukan polis dari Cawangan Siasatan Jenayah Daerah diketuai Inspektor Som Phong berjaya menahan seorang lelaki untuk membantu siasatan.

